bibliotheek op school
Lezen is het speerpunt van onze school! Voor de ontwikkeling van het lezen en de woordenschat is het belangrijk dat het leesplezier ontwikkeld wordt. Hiervoor werken we samen met “De Bibliotheek op School”.
Onze school heeft door deze samenwerking een flinke schoolbibliotheek. Alle kinderen gaan hier naar toe. Elke week is er de mogelijkheid om en boek te ruilen. Leerlingen uit groep 8 begeleiden de uitleenmomenten. De leerlingen uit groep 8 zijn de biebassistenten die de kinderen helpen met het uitzoeken van een boek en het uitlenen ervan.
Onze school werkt samen met leescoach Hendrinkje Schievink van bibliotheek Rivierenland. Zij helpt ons als nodig met de boeken in de bieb of de werking van het uitleensysteem. Daarnaast geeft ze lessen in de groepen om de kinderen te stimuleren tot lezen.